Kategorie

  b2b@prokres.pl  +48 (61) 662-66-76, +48 (61) 866-92-98

Parker historia

1871
DZIECIŃSTWO
Dzieciństwo George'a Parkera odbywa się na farmie jego ojca w Fayette Iowa, gdzie spędza dużo czasu pracując w polu, zostawiając trochę czasu na obowiązki szkolne i naukę. W tym czasie tworzy się talent przedsiębiorczy George'a do sprzedaży czasopism i gazet, przynoszący zysk w wysokości 50 centów z zainwestowanego dolara.
Parker zaczyna myśleć o karierze, początkowo chce zostać lekarzem. Ze względu na słabą sytuację finansową rodziny nie można tego zrobić. Marzy o podróżach, a jednym ze sposobów na to jest nauka telegrafii. Nowa technologia fascynuje go jak większość młodych ludzi, ponieważ w tym czasie koleje docierały do ​​każdego zakątka kraju i potrzebowały telegrafistów na każdej stacji. W 1880 roku opuszcza rodzicielski dom, aby zapisać się na Upper Iowa University, ale ku jego zaskoczeniu nie zdaje egzaminu wstępnego. Niezrażony, po pewnym czasie próbował również na Uniwersytecie Valpariso w Indianie, wynik był taki sam.


1880
POCZĄTEK KARIERY
George jest zapalonym czytelnikiem popularnego magazynu „The Youth's Companion”, w którym pewnego dnia odkrywa Valentine's School of Telegraph w Janesville w stanie Wisconsin.  Jedzie do Janesville, gdzie zapisuje się do szkoły telegraficznej (szkoła założona w październiku 1872). Tutaj okazuje się, że jest bardzo zdolnym uczniem z prawdziwymi skłonnościami do nauki kodu Morse'a. 

Po ukończeniu studiów George Parker podejmuje pracę jako telegrafista w Chicago Milwaukee & St. Paul Railroad Dakota. W końcu rozpoczyna swoją długą podróż marzeń. Niedługo potem wraca do szkoły telegraficznej, tym razem jako nauczyciel. Z niewielkiej pensji może pozwolić sobie jedynie na opłacenie pokoju hotelowego i posiłków w hotelu Myers House (5 USD tygodniowo). Aby poradzić sobie z innymi wydatkami, George jest również agentem sprzedaży John Holland Pen w Cincinnati, sprzedając pióra przede wszystkim swoim studentom. Niestety, ich jakość pozostawia wiele do życzenia, więc George czuje się zobowiązany do naprawy tych piór w celu zachowania swojej reputacji. Kupuje szereg prostych narzędzi, które pomagają mu zdemontować i naprawić uszkodzone pióra. W wyniku świadczenia takiej usługi sprzedaż piór wzrosła. W międzyczasie zdobywa doświadczenie i postanawia wyeliminować błędy innych, zamiast je naprawiać, myśląc o stworzeniu własnych produktów do pisania. Od tego momentu jego credo i motto życia brzmi: „Zrób coś lepiej, a świat to kupi”.


1882
PIERWSZE KROKI
Jak George Parker, instruktor telegrafu z nowoczesnymi narzędziami instruktażowymi, stał się magiem instrumentów piśmienniczych?
Kupił od producentów komponentów około 300 zestawów długopisów bez nadruku. Artystyczne szczegóły detali wykonał miejscowy jubiler. Wszystko to zgromadził w swoim pokoju hotelowym(który stał się jego pierwszym warsztatem) i pracował zwłaszcza w nocy. Rozszerzenie sprzedaży piór poza Valentine - szkoła telegraficzna Janesville stanowiło problem. Na szczęście lobby hotelu (Myers House) było częstym miejscem dla kupców i osób dojeżdżających do pracy w tranzycie. Aby pokryć część dużych wydatków finansowych, bezskutecznie próbował przekonać ojca do zainwestowania 500 USD w jego nowy biznes. Uważał, że ​​inwestycja w nową firmę Parker Pen Company jest nieopłacalna.


1888
POCZĄTKI FIRMY PARKER PEN
Wzrost sprzedaży wytwarzanych piór byłby bardzo powolny i nie byłby udany, gdyby nie przypadkowe spotkanie z Williamem F. Palmerem w holu hotelu Myers w Janesville, gdzie mieszkał George. William F. Palmer był brokerem ubezpieczeniowym i chciał sprzedać George'owi polisę ubezpieczeniową na życie. Parker mówi Palmerowi o swojej działalności i trudach finansowych, które nie pozwalają mu rozwijać się tak jak on by chciał. Palmer natychmiast zrozumiał, że produkcja piór Parkera ma przyszłość. Obaj decydują się na spółkę i zakładają nową firmę do której Palmer przynósł kapitał w wysokości 1000 USD w zamian za połowę praw patentowych Parkera.

Kiedy pokój hotelowy George'a Parkera stał się niewystarczajacy, nowa firma wynajmuje powierzchnię na najwyższym piętrze Myers House i zatrudnia kilku pracowników. Pióra były montowane w nocy, a na następnego dnia sprzedawane.


1892
OFICJALNA REJESTRACJA FIRMY
W lutym 1892 r. Firma Parker Pen Company została zarejestrowana w Krajowej Izbie Handlowej w Wisconsin. John Palmer został prezesem, ale nadal zajmował się sprzedażą ubezpieczeń. Jego nowo utworzona rola w firmie była czymś więcej niż poradnictwem. George Parker pełnił funkcję skarbnika, ale w rzeczywistości pełnił szereg funkcji od dyrektora generalnego, dyrektora sprzedaży, dyrektora ds. reklamy, aż po dyrektora ds. Logistyki.

GEORGE PARKER ŻENI SIĘ
24 listopada 1892 roku George Parker, 29 lat, poślubia Marthę Clemens, rodem z Chicago Illinois. Po ślubie Martha przeprowadziła się do Janesville.


1893
NOWY CZŁONEK RODZINY PARKER
15 września 1893 roku w Janesville urodził się pierwszy syn George'a Parkera o imieniu Russell (Russ, zdrobnienie używane przez rodzinę).


1894
PATENT LUCKY CURVE PEN


1895
NOWY POTOMEK RODZINY PARKERÓW
Kennet Parker, drugi syn George'a, urodził się 8 kwietnia 1895 roku w Janesville.


1898
THE BEVERLEY THEATRE BUILDING
Przestrzeń produkcyjna w hotelu Myers była niewystarczająca, więc George Parker musiał kupić w grudniu 1898 r. budynek Mckeya na głównej ulicy nr. 17, 19 Janesville znany również jako Beverley Theatre Building. W 1899 r. powierzchnia została całkowicie odnowiona, na parterze znajdował się sklep z ekspozycją i sprzedażą produktów Parker, na pierwszym piętrze znajdowały się 2 biura, a na trzecim piętrze powierzchnie produkcyjne.


1899
WYJĄTKOWE WYDARZENIE
Pióro Parkera Jointless Pen (nr 023) zostało użyte do podpisania traktatu pokojowego USA-Hiszpania 10 grudnia 1899 roku w Paryżu. Traktat ten kończył konflikt między dwoma krajami. Hiszpania uznała niepodległość Kuby i przekazała Guam, Puerto Rico i Filipiny USA w zamian za 20 milionów dolarów.

 

1900
ZŁOTE PIÓRO FILIGRANOWE
Złote filigranowe pióra Curve Pen zostaną wprowadzone do sprzedaży.


1903
DYSTRYBUCJA W SKANDYNAWII
George Parker podróżował do Europy z Christianem Olsenem, dyrektorem sieci sklepów w Kopenhadze, i ustanowił dystrybucję Parkera w krajach skandynawskich (Dania, Szwecja, Norwegia).

PIERWSZE 9 000 DYSTRYBUTORÓW
Kluczem do sukcesu sprzedaży Parkera była bardzo silna sieć dystrybucji. W 1903 r. sieć ta osiągnęła 9 000 dystrybutorów, a do 1917 r. przekracza 20 000.


1904
PIERWSZY MECHANICZNY SYSTEM NAPEŁNIANIA TUSZEM
Parker opatentował pierwszy system mechanicznego napełniania pióra tuszem.

UZNANIE MIĘDZYNARODOWE
Parker Pen Co zdobył złoty medal na Międzynarodowych Targach w Petersburgu.

1905
CZARNY OLBRZYM
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro BLACK GIANT


1906
WĄŻ
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro SNAKE


1908
BUDYNEK GAZETTE
Ze względu na wzrost liczby pracowników firmy (100 osób) w 1908 r. wprowadzono zmiany na dwóch wyższych piętrach budynku Janesville Gazette.


1911
AZTEC
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro AZTEC


1913
GOLD FILL
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro GOLD FILL


1914

PIERWSZY WAŻNY KONTRAKT
Dowództwo Departamentu Wojny USA zamówiło innowacyjne i unikalne narzędzie do pisania, dla żołnierzy piszących listy  do bliskich z domu na polu bitwy. Pióro wykorzystuje tabletki suchego atramentu, które aktywują się przez dodanie wody tworząc atrament.

RUSSELL PARKER DOŁĄCZA DO FIRMY
Russell Parker (pierwszy syn George'a Parkera) dołącza do firmy koncentrując się na produkcji i zarządzaniu.

JACK KNIFE
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

TRENCH PEN
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1916

IVORINE
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1918
PIERWSZY MILION
Po raz pierwszy Parker przekroczył 1 milion USD rocznej sprzedaży.

 

1919
KENNETH PARKER DOŁĄCZA DO FIRMY
Kenneth Parker (drugi syn George'a Parkera) dołączyłdo firmy i przyłączył się do budowy nowej siedziby firmy.

PRZYSZŁE PROJEKTY
Zachęcony dynamicznym rozwojem firmy George Parker rozpoczął budowę nowej siedziby, która miała łączyć wszystkie funkcje (zarówno biurowe, jak i wypoczynkowe itp.). Budynek zaprojektowano tak, aby miał cztery piętra i piwnicę. Całość opierała się na wykorzystaniu najnowszych technologii budowlanych i standardów bezpieczeństwa w tym czasie. Ostateczny koszt znacznie przewyższył początkowy szacunek ponieważ wykorzystywano do wykończeń materiały wysokiej jakości (marmur, mozaika, fornir itp.). Konstrukcja wykonana była z betonu zbrojonego i cegły.

Również w tym roku Parker rozpoczął budowę 5 nowych sklepów w Janesville.


1920
ZAKOŃCZENIE BUDOWY
Nowy budynek powstał w grudniu 1920 r. i kosztował około 2 mln USD, o 500 000 USD więcej niż początkowy budżet. Pod koniec tego roku Parker zajmował czwarte miejsce wśród wiodących na świecie producentów pr do pisania, po Waterman, Wahl, Sheaffer.


1921
DUOFOLD
Wprowadzene do sprzedaży w 1921 roku pióro Duofold  było i jest symbolem doskonałości. Duofold uczynił Parkera jedną z największych na świecie firm produkujących pióra.


1924
DYSTRYBUCJA W EUROPIE
Firma Parker Pen otworzyła biuro dystrybucyjne w Londynie dla produktów wytwarzanych w Kanadzie. Za pośrednictwem tego kanału dystrybucji Parker był obecny w całej Europie.


1926
PARKER DQ
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro


1927
PATRYCIAN (PASTEL)
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro


1928
PARKER JEST NOTOWANY NA GIEŁDZIE W CHICAGO
William Palmer sprzedał 75% akcji spółki bankowi inwestycyjnemu, który zajął się handlem akcjami spółki na giełdzie w Chicago. Po raz pierwszy Parker Pen zaoferował publiczne akcje.

TRUE BLUE
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro


1930
PARCO
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro


1931
PARKER QUINK
Wprowadzono do sprzedaży nowy atrament


1932
DEPRESSION
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro


1933
PIERWSZE LOGO PARKERA
Logo Parkera to właściwie dwie litery „P” (Parker Pen) umieszczone w lustrze, które tworzą obraz owalu (reprezentującego stylizację kuli ziemskiej), na którym znajduje się strzałka, symbol postępu i wektor (w języku łacińskim oznacza karierę).

BÓL W RODZINIE PARKERÓW
W styczniu 1933r. po zakaźnej chorobie krwi umarł syn założyciela, Russell Parker . Udało mu się jednak zakończyć w 1932 roku jeden z najlepszych projektów w historii Parkera, mianowicie Vacumatic.

VACUMATIC
Ten nowy produkt natychmiast stałsię ogromnym sukcesem rynkowym. Wdrażał najnowocześniejsze technologie o podwójnej pojemności zbiornika w porównaniu do Duofold. Po raz pierwszy dodano logo ze strzałką, która jest obecnie najbardziej znanym symbolem produktów Parkera.

Vacumatic był najlepiej sprzedającym się produktem firmy Parker przez następne 12 lat.


1934
CHALLENGER
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

PARKETTE
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

DUETTE
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro


1935
VICTORY
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

TELEVISOR
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro


1937
FIRMA PARKER PEN TRACI SWOJEGO ZAŁOŻYCIELA
W wyniku śmierci  syna Russella w 1933 roku George Parker zapadł w głęboką depresję, z której nigdy nie wyszedł. W następstwie tego w 1937 roku zmarł. Firma poniosła wielką stratę w wyniku śmierci jej założyciela, ale nadal się rozwijała.


1939
DUOFOLD GEOMETRYCZNY
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1941
PARKER 51
Nazwa Parker 51 upamiętnia 51. rocznicę powstania Parker Pen. Ten długopis był najczęściej sprzedawanym produktem w historii narzędzi do pisania, a jednocześnie był najczęściej kopiowany. Został również oceniony jako jeden z najlepiej zaprojektowanych produktów konsumenckich na świecie.


1947
PARKER VS
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro


1948
PARKER 21
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

POPULAR
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

WRITEFINE
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1949
PARKER OBECNY W RPA
Parker otworzył filię w Republice Południowej Afryki i kontynuował ekspansję na rynku globalnym.


1950
LA PLUME
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

PARKER 41
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro


1954
JOTTER
Wprowadzono do sprzedaży pierwszy długopis z wkładem wymiennym


1956
PARKER 61
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro


1957
MINIM
Wprowadzono do sprzedaży nowy długopis


1958
PARKER PRZYJMUJE ODŚWIEŻONE LOGO

PARKER OBECNY W AUSTRALII
Parker otworzył filię w Australii.

JOTTER PRINCESS IVY DESIGN
Wprowadzono do sprzedaży nowy długopis

JOTTER PRINCESS GOLDEN HIGHLIGHTS FILIGRAN
Wprowadzono do sprzedaży nowy długopis

JOTTER PRINCESS GOLDEN FILIGREE
Wprowadzono do sprzedaży nowy długopis

JOTTER DEBUTANTE
Wprowadzono do sprzedaży nowy długopis

Nowy wkład do długopisu KOLEKCJA 1958

1959
PARKER OBECNY W ARGENTYNIE
Parker otworzył swoją filię w Argentynie

Nowy wkład do długopisu GIANT REFILL REFRO-RITER

1960
PARKER 45
Parker 45 to pierwsze pióro na naboje atramentowe. Nazwa Parker 45 to także gra słowna, która jest analogiczna do rewolweru Colt 45 (naboje do rewolwerów vs. naboje do piór).

QUINK CARTRIDGE
System wkładów z atramentem został wynaleziony i opatentowany przez Parkera. Wkłady są używane po raz pierwszy w serii Parker 45. Wszystkie inne główne przybory do pisania przejęły ten wynalazek i wykorzystały go z wielkim powodzeniem.

1961
PARKER 19
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1962
OFICJALNY PRZEDSTAWICIEL BRYTYJSKIEGO ROYAL HOUSE
Parker uzyskał prawo do dostarczania narzędzi do pisania dla brytyjskiego Royal Household. Od tego roku do czasów obecnych firma Parker Pen posiada wyłączny tytuł oficjalnego brytyjskiego dostawcy narzędzi do pisania.

PARKER W PERU I KOLUMBII
Parker otworzył oddziały w Peru i Kolumbii.

SLIMFOLD
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

PARKER 17
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

VP PARKER (BARDZO OSOBISTY)
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1963
Nowy wkład do długopisu BALLPEN GIANT REFILL NARROW GIRTH

1964
PARKER 75
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1965
Nowy wkład do długopisu DŁUGOPIS GIANT REFILL NARROW GIRTH BLACK

1967
CLASSIC
Wprowadzono do sprzedaży nowy długopis

Nowy wkład do długopisu BALLPEN GIANT REFILL NARROW GIRTH 1967

1968
PARKER ATOMIC PEN
Wprowadzono do sprzedaży nowy automatyczny długopis

1969
PARKER 65
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1970
T1 TITANIUM
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1975
PARKER 25
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

SYSTEMARK
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

MINIBILLE
Wprowadzono do sprzedaży nowy długopis

1977
PARKER 75 RMS QUEEN ELIZABETH LIMITED EDITION
Parker 75 RMS Queen Elizabeth Limited Edition upamiętnia transatlantyckiego liniowca Queen Elizabeth. Został zbudowany w 1930 roku i przez następne 30 lat był największym statkiem pasażerskim, jaki kiedykolwiek zbudowano. Zapalił się i zatonął w porcie w Hongkongu na początku 1972 roku. Limitowana edycja zawierała tylko 5000 piór, które były wykonane z mosiądzu odzyskanego z zatopionego statku.

MS. PARKER
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

PARKER 180
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1978
PARKER 50 FALCON
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1979
MIXY
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

PARKER 85
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

PARKER 105
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

PARKER 35
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1980
PARKER 15
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1981
PARKER 105 CHARLES AND DIANA'S WEDDING LIMITED EDITION
Z okazji ślubu księcia Karola z Lady Dianą Spencer, Parker upamiętnił to wydarzenie, wprowadzając limitowaną edycję Parker 105. Pióro zostało wykonane z litego złota z wygrawerowaną datą 29 lipca 1981 r. (Data wydarzenia). Liczba kopii: 1000 sztuk

1982
THE PARKER ARROW (STRZAŁA PARKERA)
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1983
PREMIER
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1986
NEWHAVEN STAJE SIĘ NOWĄ SIEDZIBĄ PARKERA
Fabryki Parkera zostały zakupione przez brytyjski fundusz administracyjny. W rezultacie siedziba firmy została przeniesiona do Newhaven w Anglii.


1987
PARKER 88
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1988
EDYCJA LIMITOWANA DUOFOLD 10 DOWNING STREET
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro z serii DUOFOLD

PARKER 95
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1989
PARKER 1989 KOLEKCJA 45
Wprowadzono do sprzedaży odświeżoną wersję serii 45

1990
DUOFOLD COLLECTION 1990
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro z serii DUOFOLD

1991
OFICJALNY DOSTAWCA WALII
Parker został oficjalnym dostawcą artykułów piśmienniczych na dwór królewski Walli

DUOFOLD WORLD MEMORIAL LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro z serii DUOFOLD

DUOFOLD COLLECTION 1991
Wprowadzono do sprzedaży nowe złote pióro z serii DUOFOLD

1992
DUOFOLD MENATEP BANK LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro z serii DUOFOLD

DUOFOLD COLLECTION 1992
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro z serii DUOFOLD

INSYGNIA
Wprowadzono do sprzedaży nowy długopis

1993
PRZEJĘCIE FIRMY PARKER PRZEZ GILLETTE
W 1993 roku amerykańska firma Gillette kupiła Parkera.

Nowy wkład do długopisu BALLPEN GIANT REFILL GOLDEN TOUCH


1994
SONNET
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

RIALTO
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro.
Ta seria jest bezpośrednią kontynuacją Parker 88 - zmiana nazwy, z niewielkimi zmianami wykończenia. 
Teoretycy spisku wierzyli, że liczba 88 jest liczbą wyższości rasy białej. Ósma litera alfabetu to H, 88 reprezentuje HH (Heil Hitler). Aby zatrzymać te spekulacje, Parker postanawia zmienić nazwę Parker 88 na Rialto.

INSIGNIA 1994 COLLECTION
Nowe wykończenia serii INSIGNIA

VECTOR 1994 COLLECTION
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1995
DUOFOLD MANDARIN YELLOW LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro z serii DUOFOLD

DUOFOLD WWII MACARTHUR LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro z serii DUOFOLD

1996
DUOFOLD NORMAN ROCKWELL LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro z serii DUOFOLD
Norman Rockwell był amerykańskim malarzem i ilustratorem XX wieku, który w 1950 r. Namalował reklamy Parkera do kampanii reklamowych. Aby uczcić 75. rocznicę tego wydarzenia, Parker wydał limitowaną edycję. Liczba kopii: 3500 sztuk

DUOFOLD COLLECTION 1996
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro z serii DUOFOLD

DUOFOLD COLLECTION REFRESH 1996
Wprowadzono do sprzedaży odświeżoną wersję z serii DUOFOLD

FRONTIER
Wprowadzono do sprzedaży nowe pióro

1997
DUOFOLD GOLD SNAKE LIMITED EDITION
To limitowana edycja słynnego Snake Gold z 1906 roku. Liczba kopii: 250 sztuk

DUOFOLD SILVER SNAKE LIMITED EDITION
To limitowana edycja słynnego Snake Silver w 1906 roku. Liczba kopii: 5000 sztuk

DUOFOLD SYDNEY OLYMPIC GAMES LIMITED EDITION
Parker wprowadził tę limitowaną edycję, aby uczcić zbliżające się igrzyska olimpijskie, które odbędą się w Sydney w Australii w 2000 roku. 

Liczba kopii: 500 sztuk


1997
RIALTO 1997 COLLECTION
Wprowadzono do sprzedaży nowe odświeżone pióro

INSIGNIA 1997 COLLECTION
Wprowadzono do sprzedaży nowy odświeżony długopis

1998
50. EDYCJA LIMITOWANA DUOFOLD ISRAEL
Parker świętuje z tą limitowaną edycją obchody 50-lecia powstania Izraela. Liczba kopii: 500 sztuk

DUOFOLD MAGRITTE LIMITED EDITION
Aby uczcić 100-lecie belgijskiego artysty René Magritte'a, Parker wprowadza tę limitowaną edycję wyłącznie na rynki krajów Beneluksu (Belgia, Luksemburg). Liczba kopii: 300 sztuk

DUOFOLD COLLECTION 1998
Wprowadzono do sprzedaży nowe odświeżone pióro

SONNET COLLECTION 1998
Wprowadzono do sprzedaży nowe odświeżone pióro

INSIGNIA 1998 KOLEKCJA
Wprowadzono do sprzedaży nowy odświeżony długopis

FRONTIER 1998
Wprowadzono do sprzedaży nowy stalowy model popularnej serii FRONTIER

1999
DUOFOLD CLASSIC PENS CP5 LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

JOTTER REFRESH COLLECTION 1999
Wprowadzono nową odświerzoną serię Jotter

2000
PARKER ZOSTAJE PRZEJĘTY PRZEZ SANFORD
W 2000 r. Amerykański koncern Newell Rubbermaid (poprzez oddział firmy, Sanford) przejął Parkera od amerykańskiej firmy Gillette.

NOWE LOGO 
Po zakupie Sanford Parker rozpoczyna proces odnawiania produktów i loga.

DUOFOLD MAKIE SAKURA (CHERRY BLOSSOMS) LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD
Liczba kopii: 50 sztuk

DUOFOLD MAKIE SIDARE (WEEPING CHERRY TREE) LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD
Liczba kopii: 50 sztuk

DUOFOLD GREENWICH SPECIAL EDITION
Aby uczcić zarówno nowe tysiąclecie, jak i Królewskie Obserwatorium w Greenwich, Parker oferuje tę specjalną edycję. Parker jest jedynym narzędziem do pisania, które ma pozwolenie Greenwich Royal Observatory na używanie swojego logo w artykułach piśmienniczych. Liczba kopii: 3000 sztuk sztuk / 1000 sztuk

ELLIPSE
Wprowadzono do sprzedaży nową serię produktów piśmienniczych

FRONTIER 2000
Wprowadzono do sprzedaży nowe wykończenia serii FRONTIER

REFLEX
Wprowadzono do sprzedaży nową serię produktów piśmienniczych

2001
DUOFOLD LAMBROU-ROSSI ALASKA LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD LAMBROU-ROSSI CHIEF LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD LAMBROU-ROSSI HARVEST LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD LAMBROU-ROSSI LIGHTHOUSE LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD LAMBROU-ROSSI MUSE LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD LAMBROU-ROSSI WOODLAND OAK LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD MAKI CHIKURIN (BAMBOO FOREST) LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD
Liczba kopii: 150 sztuk

DUOFOLD MAKIE LS 1 KIRARA LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD MAKIE LS 2 SAZANAMI LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD MOSAIC BLUE SPECIAL EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD
Dzięki specjalnej edycji Mosaic Blue Parker wnosi do teraźniejszości sztukę mozaiki Imperium Rzymskiego. Ta kolekcja będzie kontynuowana w dwóch innych kolorach (czerwonym i czarnym) w 2002 roku.

DUOFOLD BURGUNDY LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD
Limitowana edycja poświęcona wyłącznie rynkowi chińskiemu, będąca zestawem składającym się z pióra i długopisu. Ten zestaw upamiętnia rok 2001 zarówno dla Chin, jak i dla Parkera. Liczba zestawów: 2000 sztuk

SONNET 2001 KOLEKCJA
Wprowadzono do sprzedaży nową odświeżoną kolekcję

INFLECTION
Wprowadzono do sprzedaży nową serię produktów

PARKER 45 REFRESH 2001 KOLEKCJA
Wprowadzono do sprzedaży nową odświeżoną kolekcję

REFLEX 2001
Wprowadzono do sprzedaży nową odświeżoną kolekcję

2002
DUOFOLD ACCESSION GOLDEN JUBILEE LIMITED EDITION
W 2002 r. Parker świętował 50. rocznicę wstąpienia królowej Elżbiety II na tron ​​z limitowaną edycją Duofolda z masywnego złota, napisaną tekstem pochodzącym z proklamacji koronacji. W pokrywie osadzony jest ametyst 1,5K. 
Pióro numer 1 zostało przeznaczone jako dar dar królowej Elżbiety II ,a numer 2 dla księcia Karola. 
Liczba kopii: 2500 sztuk

DUOFOLD MAKIE LS 3 ICHIMATSU LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD MAKIE OI MATSU (OLD PINE TREE) LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD
Liczba kopii: 70 sztuk

DUOFOLD MAKIE ICHI MATSU (MŁODA SOSNA) LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD
Liczba kopii: 70 sztuk

DUOFOLD MOSAIC BLACK SPECIAL EDITION
Poprzez specjalne wydanie Mosaic Black Parker przedstawia sztukę mozaiki Imperium Rzymskiego. Po sukcesie specjalnej edycji 2001 Mosaic Blue Parker edytuje również wersję czarną.

DUOFOLD MOSAIC RED SPECIAL EDITION
Dzięki specjalnej edycji Mosaic Red Parker przedstawia sztukę mozaiki Imperium Rzymskiego. Po sukcesie specjalnej edycji 2001 Mosaic Blue Parker edytuje również czerwoną wersję.

DUOFOLD 2002 COLLECTION
Wprowadzono do sprzedaży nową odświeżoną wersję z serii DUOFOLD

PARKER 51 BLUE SPECIAL EDITION
Specjalna edycja Parker 51 to remake modelu z 1941 roku, który ma na celu uczczenie najlepiej sprzedającego się pióra wszechczasów na świecie. W porównaniu z oryginalnym modelem z systemem napełniania Aeromatic, wykorzystuje system kasetowy / konwerterowy. Wersja Vista Blue ma masywną srebrną czapkę i pozłacaną strzałkę Blue Diamond (gwarancja na życie).

PARKER 51 BLACK SPECIAL EDITION
Specjalna edycja Parker 51 to remake modelu z 1941 roku, który ma na celu uczczenie najlepiej sprzedającego się pióra wszechczasów na świecie. W porównaniu z oryginalnym modelem z systemem napełniania Aeromatic, wykorzystuje system kasetowy / konwerterowy. Wersja czarna ma srebrną okładkę w kolorze vermeil i pozłacany klips Arrow Blue Diamond (gwarancja na życie).

SONNET ACCESSION GOLDEN JUBILEE LIMITED EDITION
Z okazji 50. rocznicy wstąpienia królowej Elżbiety II na tron, Parker, kontynuując limitowaną edycję Duofold Accession, uruchamia limitowaną edycję Sonnet Accession. W serii pióro i długopis.

WKŁAD ŻELOWY DO DŁUGOPISÓW
Wprowadzono nowy wkład żelowy


2003
DUOFOLD MAKIE LS 4 ASUKA LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD MAKIE LS 5 NAGISA LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD MAKIE LS 6 YOUBI LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD MAKIE LS 7 MITSUBISHI LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD

DUOFOLD MAKIE KUMO (SPIDER) SPECIAL EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD
Liczba kopii: 60 sztuk

DUOFOLD MAKIE RAIJIN (THUNDER GOD) SPECIAL EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD
Liczba kopii: 60 sztuk

DUOFOLD MAKIE THE MAPLE TREE LIMITED EDITION
Wprowadzono do sprzedaży nową limitowaną wersję z serii DUOFOLD
Liczba kopii: 120 sztuk

DUOFOLD SAINT PETERSBURG VIP LIMITED EDITION
Parker tworzy tę limitowaną edycję z okazji Jubileuszu 300-lecia założenia Sankt Petersburga (założonego przez Piotra Wielkiego w 1703 r., Zbudowanego na 44 wyspach w delcie Newy, nowego miasta w stylu zachodnim, które staje się nową stolicą imperium rosyjskiego). Ta limitowana edycja poświęcona jest wyłącznie rosyjskiemu rynkowi i jest produkowana w dwóch wersjach masywnego złotego VIP i drugiego standardu. Wersja VIP nie jest przeznaczona do użytku komercyjnego, jest oferowana członkom rządu Federacji Rosyjskiej i osobistościom z Sankt Petersburga. Liczba kopii: 10 sztuk

DUOFOLD SAINT PETERSBURG LIMITED EDITION
Parker tworzy tę limitowaną edycję z okazji Jubileuszu 300-lecia założenia Sankt Petersburga (założonego przez Piotra Wielkiego w 1703 r., Zbudowanego na 44 wyspach w delcie Newy, nowego miasta w stylu zachodnim, Europejczyk, który staje się nową stolicą imperium rosyjskiego). Ta limitowana edycja poświęcona jest wyłącznie rosyjskiemu rynkowi i jest produkowana w dwóch wersjach masywnego złotego VIP i drugiego standardu. Liczba kopii: 300 sztuk

DIMONITE
Wprowadzono do sprzedaży nową serię

2004
PARKER 100
Wprowadzono do sprzedaży nową serię

VECTOR XL
Wprowadzono do sprzedaży nową serię

2005
LATITUDE
Wprowadzono do sprzedaży nową serię

2007
URBAN
W 2007 roku Parker wprowadza gamę Urban z nowoczesnym piórem, który na nowo definiuje przyjemność pisania. 
Długopis Urban ma wyrafinowany, lekko futurystyczny kształt, ale doskonale wyważony dla wygody pisania.

2008
FACET
Wprowadzono do sprzedaży nową serię

EXECUTIVE
Wprowadzono do sprzedaży nową serię

ESPRIT
Wprowadzono do sprzedaży nową serię

URBAN 2008 COLLECTION
W połowie 2008 roku Parker uzupełnia serię Urban o mechaniczny ołówek, który zachowuje ten sam wyrafinowany, futurystyczny kształt, który na nowo definiuje upodobanie do pisania.

CONTACT
Wprowadzono do sprzedaży nową serię

SLINGER II
Wprowadzono do sprzedaży nową serię

2009
Po 9 latach przejęcia Sanford, Parker zmienił logo, i powrócił do oryginalnego i znanego na całym świecie od 1958 r.

URBAN 2009 COLLECTION
W 2009 r. Parker uzupełnia ofertę, wprowadzając na rynek atrakcyjny długopis z doskonałymi wykończeniami, który dodaje odrobinę wyrafinowania oraz elegancji do znanej i nowoczesnej linii URBAN.

PARKER IM
Wprowadzono do sprzedaży nową serię

2010
URBAN PREMIUM 2010 COLLECTION
Wprowadzono do sprzedaży nową wyjątkową kolekcję premium

VECTOR PREMIUM
Wprowadzono do sprzedaży nową wyjątkową kolekcję premium

JOTTER PREMIUM
Wprowadzono do sprzedaży nową wyjątkową kolekcję premium